Rayman 1

Talk about Rayman himself and Rayman games!

Moderator: English moderators

Which version is your favourite?

Jaguar
8
5%
PC
38
25%
PlayStation
84
55%
Saturn
13
8%
Game Boy Colour
0
No votes
Game Boy Advance
4
3%
DSi
6
4%
 
Total votes: 153

Steo
Rayman 2
Posts: 26456
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: na Corcaí Buafacha
Tings: 181243

Re: Rayman 1

Post by Steo » Thu May 03, 2018 3:28 pm

The Jonster wrote:Cool. Can't wait to see that image as your avatar when this whole quiz is over. :)

Hahah it's like you'll have a Rayman rank sooner!
That's if they let me but I'll ask them ;)

It'll be the best Rayman rank you can get :P
How much Ray may a Rayman man if a Rayman may Man Ray?
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687

The Jonster
Murfy
Posts: 27043
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: En el más largo de los atajos
Tings: 63575

Re: Rayman 1

Post by The Jonster » Thu May 03, 2018 3:30 pm

Maybe I'll ask for that rank when I win something. :lol:
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote:
Thu Aug 15, 2019 5:05 pm

^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:

Steo
Rayman 2
Posts: 26456
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: na Corcaí Buafacha
Tings: 181243

Re: Rayman 1

Post by Steo » Thu May 03, 2018 11:36 pm

Rayman hide & seek. Where is Rayman? :lol: :lol:
Rayman Hide & Seek.png
How much Ray may a Rayman man if a Rayman may Man Ray?
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687

The Jonster
Murfy
Posts: 27043
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: En el más largo de los atajos
Tings: 63575

Re: Rayman 1

Post by The Jonster » Thu May 03, 2018 11:43 pm

:lol:

Behind the pictureboard?
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote:
Thu Aug 15, 2019 5:05 pm

^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:

Steo
Rayman 2
Posts: 26456
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: na Corcaí Buafacha
Tings: 181243

Re: Rayman 1

Post by Steo » Thu May 03, 2018 11:46 pm

The Jonster wrote::lol:

Behind the pictureboard?
Hahaha. I could've tried to mask him behind the photographer.

This would be a funny game idea only it'd be very limited on where to hide. I guess people could do them with paint3D and then move the object out of the way when someone is right but it might be just impossible in some cases to guess. Maybe have like 3-5 possible places and see who gets it right :lol:

As in make the images yourself or use Rayman designer. Still though it'd probably get old fast.
How much Ray may a Rayman man if a Rayman may Man Ray?
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687

The Jonster
Murfy
Posts: 27043
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: En el más largo de los atajos
Tings: 63575

Re: Rayman 1

Post by The Jonster » Thu May 03, 2018 11:50 pm

The game itself sounds like an interesting idea. Hmmm...I'm not sure if there's a way in any of the 2D games (maybe), but it could be possible in Rayman 2 and 3. Though I haven't tried fiddling with the camera so I wouldn't know. Still it's intriguing... :)
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote:
Thu Aug 15, 2019 5:05 pm

^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:

Steo
Rayman 2
Posts: 26456
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: na Corcaí Buafacha
Tings: 181243

Re: Rayman 1

Post by Steo » Thu May 03, 2018 11:53 pm

In R3 you would just use look mode and look somewhere that gives a hint :lol:

It would be a fun game but you really would have to be very creative :P
How much Ray may a Rayman man if a Rayman may Man Ray?
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687

The Jonster
Murfy
Posts: 27043
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: En el más largo de los atajos
Tings: 63575

Re: Rayman 1

Post by The Jonster » Fri May 04, 2018 12:13 am

It is an interesting game to me, but I think some tweaking would definitely be needed if we were to make this an actual game thread (in the far-off future or something).
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote:
Thu Aug 15, 2019 5:05 pm

^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:

Steo
Rayman 2
Posts: 26456
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: na Corcaí Buafacha
Tings: 181243

Re: Rayman 1

Post by Steo » Fri May 04, 2018 12:16 am

Maybe even a foreign object that doesn't belong there and you have to spot it.
How much Ray may a Rayman man if a Rayman may Man Ray?
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687

The Jonster
Murfy
Posts: 27043
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: En el más largo de los atajos
Tings: 63575

Re: Rayman 1

Post by The Jonster » Fri May 04, 2018 3:57 pm

Well I'll think about it for a future thread. Hmm.... :wink:
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote:
Thu Aug 15, 2019 5:05 pm

^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:

Steo
Rayman 2
Posts: 26456
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: na Corcaí Buafacha
Tings: 181243

Re: Rayman 1

Post by Steo » Fri May 04, 2018 5:28 pm

Now you'll never know how I got on that platform muahahahaha :twisted:
How much Ray may a Rayman man if a Rayman may Man Ray?
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687

The Jonster
Murfy
Posts: 27043
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: En el más largo de los atajos
Tings: 63575

Re: Rayman 1

Post by The Jonster » Fri May 04, 2018 5:30 pm

That's ok I'll find out on my own someday. Besides, I have secrets you don't know too. :wink: :mrgreen:
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote:
Thu Aug 15, 2019 5:05 pm

^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:

Steo
Rayman 2
Posts: 26456
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: na Corcaí Buafacha
Tings: 181243

Re: Rayman 1

Post by Steo » Fri May 04, 2018 5:34 pm

The Jonster wrote:That's ok I'll find out on my own someday. Besides, I have secrets you don't know too. :wink: :mrgreen:
Oh so it's like then then? :mrgreen:

Nah you guys really wanna know though? :hap:
How much Ray may a Rayman man if a Rayman may Man Ray?
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687

The Jonster
Murfy
Posts: 27043
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: En el más largo de los atajos
Tings: 63575

Re: Rayman 1

Post by The Jonster » Fri May 04, 2018 5:35 pm

Sure....but after the quiz is over, ok?? :wink:
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote:
Thu Aug 15, 2019 5:05 pm

^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:

Steo
Rayman 2
Posts: 26456
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: na Corcaí Buafacha
Tings: 181243

Re: Rayman 1

Post by Steo » Fri May 04, 2018 5:37 pm

The Jonster wrote:Sure....but after the quiz is over, ok?? :wink:
Haha. Cool I have a short video of it. There's literally a lot less too it than you're likely thinking I bet :P
How much Ray may a Rayman man if a Rayman may Man Ray?
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687

The Jonster
Murfy
Posts: 27043
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: En el más largo de los atajos
Tings: 63575

Re: Rayman 1

Post by The Jonster » Fri May 04, 2018 6:10 pm

Steo wrote:
The Jonster wrote:Sure....but after the quiz is over, ok?? :wink:
Haha. Cool I have a short video of it. There's literally a lot less too it than you're likely thinking I bet :P
Mmm....I do have to admit I'm curious though. Is it a glitch? Fancy footwork? Sheer luck? And what postcard? I looked everywhere and found NOTHING. Mm, but I can wait. Let's talk about that then. :wink:
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote:
Thu Aug 15, 2019 5:05 pm

^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:

Steo
Rayman 2
Posts: 26456
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: na Corcaí Buafacha
Tings: 181243

Re: Rayman 1

Post by Steo » Fri May 04, 2018 6:20 pm

The Jonster wrote:Mmm....I do have to admit I'm curious though. Is it a glitch? Fancy footwork? Sheer luck? And what postcard? I looked everywhere and found NOTHING. Mm, but I can wait. Let's talk about that then. :wink:
Haha. I'll tell you after the quiz yeah but I just find it funny that there's no info about it. That's what the community is for I guess, sharing the Rayman info you know :P
How much Ray may a Rayman man if a Rayman may Man Ray?
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687

PluMGMK
Pâquerette
Posts: 30325
Joined: Fri Jul 31, 2009 9:00 pm
Location: Tír an "Tuisil Ghinidigh" agus an "Mhodha Choinníollaigh"
Contact:
Tings: 14358

Re: Rayman 1

Post by PluMGMK » Fri May 04, 2018 8:46 pm

Did it involve a cloud?

Steo
Rayman 2
Posts: 26456
Joined: Sun Feb 25, 2018 3:57 pm
Location: na Corcaí Buafacha
Tings: 181243

Re: Rayman 1

Post by Steo » Fri May 04, 2018 9:00 pm

PluMGMK wrote:Did it involve a cloud?
It didn't but I had actually tried that cloud thing to make absolutely sure it didn't work before asking the question ;)
How much Ray may a Rayman man if a Rayman may Man Ray?
Image
FC: 40210 | CF: 103059 | BOM: 94388 | LOTLD: 120486 | DOTK: 110450 | LS: 40810 | SBTC: 99693 | HH: 100028 | TOTL: 100563

TOTAL: 809687

The Jonster
Murfy
Posts: 27043
Joined: Sat Mar 24, 2018 6:15 am
Location: En el más largo de los atajos
Tings: 63575

Re: Rayman 1

Post by The Jonster » Fri May 04, 2018 9:05 pm

Steo wrote:
PluMGMK wrote:Did it involve a cloud?
It didn't but I had actually tried that cloud thing to make absolutely sure it didn't work before asking the question ;)
I kept trying to get up there using the zip glitch, but the cloud I used just kept ending with me falling on wrong notes :P
Life happens. Just gotta roll with it!
Image
Steo wrote:
Thu Aug 15, 2019 5:05 pm

^ reminds me of mixing up directions and breaking the forum. :lol:

Post Reply