Dutch topic
Forum rules
Please keep the forum rules and guidelines in mind when creating or replying to a topic.
Please keep the forum rules and guidelines in mind when creating or replying to a topic.
-
The New Raywiz 1996

- Tings: 455
Re: Dutch topic
zoals kapelle moercapelle capelle oost en west
-
phj

- Tings: 195
D' ouw kapel, kapellebrug. Aan den IJssel. De eerste twee zijn eigenlijk dezelfde.
Kabouter Wesley is geniaal
Ja, dit is het vervolg ervan 
Ik vind die eigenlijk niet zo goed
Vooral de man met de snor is uiterst geniaal in het eerste deel
! Ja, dat is rasechte Belgische toilethumor 
Woensdag ga ik naar Walibi 
Leuk, de volgende keer dat ik daar kom, moet ik echt de Goliath zoeken, want ik ben er nog nooit in geweest omdat ik de ingang niet kon vinden. 
-
bunnieblaster

- Tings: 6995
Nice, k ben er zelf nog nooit geweest 
Als iemand er ooit heen gaat, de Goliath is echt super, als je bang bent... gewoon in gaan!!
En als je het durft, handen in de lucht, dat is veel leuker
De Xpress is ook mooi, mijn 2de favoriet, in het begin word je weggelanceerd.
En als je het durft, handen in de lucht, dat is veel leuker
De Xpress is ook mooi, mijn 2de favoriet, in het begin word je weggelanceerd.
-
bunnieblaster

- Tings: 6995
Rayman Origins :O pwnsome 
-
frenkystijn

- Tings: 320
Zeker welbunnieblaster wrote:Rayman Origins :O pwnsome
-
Hecman801

- Tings: 64485
Ich bin Hecman801 (Rémy) Ich sprich ein bisschen Deutch. 
Dutch, not Deutsch. The language of the Netherlands.Hecman801 wrote:Ich bin Hecman801 (Rémy) Ich sprich ein bisschen Deutch.
Examples:
Ik ben een aardappel.
Carolus Clusius, eigenlijk Charles de l'Écluse (Arras, 18 februari 1526 - Leiden, 4 april 1609) was een Vlaamse geleerde, arts en botanicus. Hij speelde een grote rol bij de verspreiding van de aardappel en tulp in Europa.
-
Hecman801

- Tings: 64485
Ouch ^^' Sorry I saw Deutch... 
De aardappel behoort tot de nachtschadefamilie, net als de tomaat, de paprika en de tabak. De groene delen van de aardappel zijn dus giftig. Net als andere leden van de nachtschadefamilie bevat de plant alkaloïden. Aardappelplanten kunnen naast knollen ook bessen vormen, welke in tegenstelling tot die van de tomaat zeer giftig zijn. Tussen de verschillende aardappelrassen zijn er grote verschillen in de vorming van bessen.
Daarnaast kunnen de knollen ook giftig zijn door een hoog gehalte aan solanine. Daardoor zijn zetmeelaardappels van bepaalde rassen niet geschikt voor menselijke consumptie. Ook als aardappelen tijdens het bewaren worden blootgesteld aan licht stijgt het gehalte aan solanine. De knollen worden groen en zijn daarna ongeschikt om te eten.
In de aardappel komen twee typen zetmeel voor, amylose en amylopectine, waarvan 21% amylose. In 2005 is voor het eerst een ras in de handel gekomen dat bijna 100% amylopectine bevat.
Een ander onderscheid is er tussen rassen met vastkokende aardappels (droogkokers), die bij het koken hun stevigheid behouden, en rassen met kruimige of bloemige aardappels (afkokers), die bij langer koken uit elkaar vallen en daardoor het meest geschikt zijn om te pureren.
Dutch>Deutsch
Daarnaast kunnen de knollen ook giftig zijn door een hoog gehalte aan solanine. Daardoor zijn zetmeelaardappels van bepaalde rassen niet geschikt voor menselijke consumptie. Ook als aardappelen tijdens het bewaren worden blootgesteld aan licht stijgt het gehalte aan solanine. De knollen worden groen en zijn daarna ongeschikt om te eten.
In de aardappel komen twee typen zetmeel voor, amylose en amylopectine, waarvan 21% amylose. In 2005 is voor het eerst een ras in de handel gekomen dat bijna 100% amylopectine bevat.
Een ander onderscheid is er tussen rassen met vastkokende aardappels (droogkokers), die bij het koken hun stevigheid behouden, en rassen met kruimige of bloemige aardappels (afkokers), die bij langer koken uit elkaar vallen en daardoor het meest geschikt zijn om te pureren.
Dutch>Deutsch
-
Hunchman801

- Tings: 640307
Epic failHecman801 wrote:Ich bin Hecman801 (Rémy) Ich sprich ein bisschen Deutch.
Gaat deze topic over aardappels soms?
Eigenlijk maakt het voor mij niet veel uit. Duits is goed te begrijpen als je Nederlands spreekt:Epic fail
"Ich bin Hecman801 (Rémy) Ich sprich ein bisschen Deutch.
Wordt dan:
"Ik ben Hecman801 (Rémy) Ik spreek een beetje Duits.
Nee, echt, vergelijk die twee zinnen eens met elkaar
Alleen heeft het Nederlands geen irritante naamvallen.