Solucja do gry Rayman 3: Hoodlum Havoc/Wieża Leptysa

Z RayWiki, wiki o Raymanie
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
TheToweroftheLeptysPC.jpg

I mamy ostatni, dziewiąty świat w Rayman 3. Szkoda. Zmierzymy się tu z ostatnim bossem. Pewnie już domyśleliście się, że to Reflux. To o nim mówiłem w ostatnim zdaniu wstępu do Pustyni Knaarenów. Ale to chyba tyle, czas rozpocząć ostatni świat...

Poziom 1

Za sobą masz skarbonkę z... jednym pieniążkiem. Wejdź po drabinie wyżej. Przejdź korytarzem dalej, rozwal skarbonkę i wespnij się po kolejnej drabinie. Jesteś w wielkiej sali. Rozwal dwóch Elitarnych Szeregowców i Żołnierza. Tego ostatniego osłania Abradak. Po walce przyjdzie trzech Mroklumich Oficerów. Właściwie jest ich czterech, bo kolejny przybiegnie po chwili. Rozpraw się z nimi. Teraz musisz pokonać jeszcze Szturmaka. Dużo tego tutaj! Szturmak da ci czerwoną puszkę. Rozwal drzwi i idź dalej. Przejdź siatkami nad lawą i idź dalej. Teraz masz skakać po pudłach, także unikając lawy... a może to jest sok ze śliwek? I tak będę na to mówił lawa. Dużo jest tych pudeł. Gdy dotrzesz do platformy z dziurą, wskocz do środka. Przejdź dalej. Po drodze napotkasz cztery skarbonki. Wskocz po pudłach do ogromnej sali. Czeka cię długa zabawa z Mroklumami. Najpierw rozwal czterech Szturmaków. Potem przybiegnie Mroklum Oficer ze znaczkiem $. Gdy go rozwalisz, dostaniesz czerwoną puszkę. Wreszcie możesz pokonać Drażniaka, który od początku tu był. Teraz będzie ostro. Przyjdzie bowiem... TRZECH kolejnych Drażniaków. Naraz! Życzę powodzenia! Po długiej, domyślam się, walce, możesz chwilę odpocząć. Ale tylko chwilunię. Nadbiegnie bowiem Żołnierz, którego osłania Abradak. Za tego pierwszego dostaniesz Samochód Minibut. Rozegraj "butową potyczkę" i weź żółtą puszkę. Wleć na siatkę nad tobą. Wspinając się po niej, weź niebieską puszkę. Odskocz i przeleć dalej na "przyczepiakach". Idąc korytarzem, rozwal dwóch Osiłków. Następnie przeleć dalej za pomocą niebieskiej puszki. Biegnij długo przed siebie, aż spadniesz do kolejnej sali. Tu będzie Szturmak. Pośrodku sali masz czerwoną puszkę. Za rozwalenie Szturmaka dostaniesz żółtą. Wleć nią na platformę nad tobą. Uczep się siatki i przejdź dalej, tylko uważaj na dym! Ruszaj dalej korytarzem. Dotrzesz do miejsca z podnoszącymi się słupami. Weź niebieską puszkę i wskocz aż do "przyczapiaków". Przeleć do siatki, z tamtąd po drewnianych platformach i na "ruchomy, rozłożony parasol". Wskocz na kolejną siatkę, wespnij się... też na siatkę i przejdź dalej. Musi ci starczyć puszki na jeszcze jeden "przyczepiak". Przeleć do tunelu. Skręć w prawo, rozwal klatkę i weź czerwoną puszkę. Wróć na główną drogę i rozwal drzwi. Biegnij dalej po schodach, wejdź na pudło, uczep się siatki. Przejdź nad wyłamanym kawałem ściany i idź dalej, kończąc ten dosyć długi poziom.

Poziom 2

Idź przed siebie i mostkiem w prawo. Tutaj rozwal Lavicrafty. Dostaniesz za nich niebieską puszkę. Weź ją i wejdź po schodach. Następnie rozpraw się z Żołnierzem i Elitarnym Szeregowcem. Przeskocz na miejsce, gdzie stał ten drugi i z tamtąd przeleć dalej na "przyczepiakach". Na drewnianej platformie użyj żółtej puszki, aby wlecieć wyżej. Uważaj, bo kolejne platformy po jakimś czasie się zapadają! Przeskocz na balony i skacz wyżej. Przejdź po skalnych półkach i skocz na jedną z przyczepionych do obrotowego mechanizmu. Przeskocz na kolejne schody, wejdź na górę i rozwal klatkę. Dostaniesz Szczękostrzał. Przeleć z jego pomocą dalej i po balonach. Znów przeleć na "przyczepiakach" i znów po balonach. Następnie... po raz trzeci to samo. Na ostatnim balonie dostaniesz kolejną niebieską puszkę. Przeleć dalej, na kolejne schody. Wejdź po nich i wkocz na kolejną obrotową platformę. Po chwili weź żółtą puszkę i wleć na szczyt. Brawo za wspinaczkę, jesteś na samej górze! Teraz rozwal dwóch Szturmaków. Następnie przyleci kolejnych dwóch. I jeszcze. I jeszcze jeden. W sumie musisz rozwalić siedmiu Szturmaków. Dobrze, że nie na raz! Za ostatniego Mrokluma dostaniesz niebieską puszkę. Z jej pomocą przeleć dalej, do pomieszczenia, w którym chodzisz po kratach, a pod nimi jest lawa. Wejdź po dwóch drabinach, a następnie przyczep się do drewnianej siatki. Przejdź dalej. Tu rozwal Mrokluma Oficera. Następnie szybko zacznij wskakiwać wyżej wnęką w ścianie. Lawa zacznie się podnosić. Przejdź nieco wyżej (nie chce mi się opisywać wszystkiego po kolei, ale raczej sobie poradzisz) i weź Superhelikopter. Wleć do kolejnej wnęki, przeskocz z niej dalej i weź niebieską puszkę. Przeleć do żółtej puszki i za pomocą wielu jej sztuk doleć na samą górę. Teraz wejdź po schodach. Teraz musisz skakać po drewnianych platformach, które bez przerwy jadą w inną stronę, niż ty skaczesz. Rozwal jednego Szturmaka, następnie skacz dalej. Musisz odbić się na baloniku i wziąć Szękostrzał. Z jego pomocą przeleć na "przyczepiaku". Tu przejdź dalej (ile skarbonek!). Weź po drodze niebieską puszkę i zacznij skakać po balonach. Szczękostrzał pomoże ci w rozwaleniu Mrokluma, który stoi na jednym z nich. Przeleć na "przyczepiaku" dalej. Zeskocz na dół i wejdź do kolejnego pomieszczenia... ŁAŁ! PO PROSTU "ŁAŁ"! Rozwal pierwszego Mrokluma i zacznij skakać po balonach. Od razu zacznie gonić cię lawa. Ja rozwalałem prawie wszystkie Mroklumy, ale ty rób jak chcesz. Przecież walka tu nieobowiązkowa. Skacz wyżej i wyżej i wyżej i wyżej i wyżej i wyżej i wyżej i... aż na samą górę. Przejdź dalej i ukończ naprawdę długi poziom.

Poziom 3

O, to jest dopiero fajny poziom! Najpierw obejrzyj scenkę, w której Globox przyleci po Raymana ścigaczem. Następnie przejmij sterowanie nad pojazdem. Leć drogą, unikając przeszkód. Gdy wlecisz do większej sali, załączy się kolejna scenka. Przełączyliśmy się na Ray'a. Musisz rozwalać z działka wrogie statki. Po pokonaniu wszystkich znów przejmiesz kontrolę na ścigaczem. Leć przed siebie, przeleć przez drzwi. Następnie tak jak na początku: lecisz drogą i unikasz przeszkód. Leć dalej, dalej, aż dotrzesz do kolejnej sali, w której przejmiesz kontrolę nad działkiem. Tym razem przeciwników będzie DUŻO więcej. Gdy znów będziesz Globoxem, przeleć dalej, aż do sali z ogromnymi trybami. Uważaj, aby w nie walnąć w te urządzenia! Wleć do dziury w ścianie i przez kolejną salę. Przelatując przez drzwi, ukończysz lot i poziom.

Poziom 4

Wejdź po schodach i zbierz życie. Następnie po kolejnych schodach. Tu masz skarbonki. Rozwal je i zbierz kasę. Odsłuchaj jeszcze dialogu pomiędzy Andre a Refluxem. Następnie wejdź po ostatnich schodach, aby rozpocząć FINAŁOWE STARCIE...

Część 1

Unikając błyskawic, weź niebieską puszkę. Następnie, z jej pomocą, rozwal Refluxowi tarczę. Tylko uważaj na kule! Gdy potwór straci osłonę, znów unikając błyskawic, weź Żelazną Pięść i wal w niego ile wlezie. Po chwili Reflux znów wyczaruje sobie tarczę. Tym sposobem zabierz mu całe życie.

(Na arenie masz trochę punktów życiowych, jakby co.)

Część 2

Reflux wsadzi sobie berło w kark, dzięki czemu stanie się OGROMNY. Unikając jego ataków... Wymienię je: Machnięcie łapą - Aby uniknąć: Spadnij do platformy niżej położonej. Wywalenie kolczastych bomb - Aby uniknąć: Po prostu, nie dotykaj ich.

Unikając jego ataków, pobiegnij po niebieską puszkę. Weź ją i skacz dalej. Dobiegnij do "przyczepiaków" i, lecąc na jednym z nich, weź Żelazną Pięść. Reflux walnie łapą w ziemię i na jakiś czas tak zostanie. Wtedy ty... wbiegnij po tej łapie i zacznij walić ile wlezie w berło na jego karku. Po chwili potwór podniesie łapę i cię zrzuci. Opisanym wyżej sposobem, znów zabierz mu całe życie.

(Jeszcze coś: W pewnym etapie walki, Reflux zacznie walić łapą w ziemię. Jeśli w tym momencie nie będziesz w powietrzu, polecisz wysoko do góry, a potwór DWA razy walnie cię łapą. Używaj więc helikoptera.)

Część 3

Nie wiem właściwie, co mu się tu stało. W każdym razie, Reflux będzie leciał do góry, a ty musisz skakać za nim. Używając właśnie skoków i żółtych puszek, wejdź na samą górę. Kilka ważnych rzeczy:

  • Reflux będzie puszczał fale dźwiękowe. Uważaj na nie!
  • Platformy po krótkim czasie zaczną znikać. Można rozpoznać to po tym, że najpierw zrobią się takie... fioletowe, jakby nagle grafika ci nawaliła.
  • Jeśli zaczniesz spadać, włącz helikopter i szybko skieruj się w stronę najbliższej żółtej puszki.
  • Platformy nie znikają na zawsze, przynajmniej jeśli spadniesz.

To tyle, gdy dotrzesz na samą górę, weź Rakiety Szokowe i odpal jedną. Rayman sam wyceluje, co będzie jako scenka, która rozpocznie ostatnią część.

Część 4 - To już Finał

Reflux... zdobędzie skrzydła. Teraz będziemy mieli przypomnienie 3 poziomu tego świata. Przejmujemy kontrolę nad działkiem ścigacza. Musimy rozwalić tarczę Refluxowi, który ma ją na karku. Uważaj na wypuszczne przez niego czerwone... coś. Gdy to zrobisz, potwór odnowi sobie osłonę i będziesz musiał zniszczyć ją jeszcze raz. Wtedy Reflux zaszarżuje na ciebie, a ty musisz wtedy szybko trafić go w kark. Gdy ci się uda, potwór wyląduje, wystrzeli mnóstwo Mroklumów, a on sam się zamrozi. Teraz jesteś Globox, prowadzisz ścigacz. Masz na ziemi swój celownik. Masz rzucać bombami, aby rozwalić jak najwięcej Elitarnych Szeregowców. Mroklumy idą bowiem powoli w stronę Refluxa. Jeśli jeden z nich do niego dojdzie, leczy mu ociupinkę życia. Mroklumów jest jednak dużo! Kiedy już wszystkie znikną, potwór znów wystartuje, a ty znów przejmiesz kontrolę nad działkiem. I od nowa. Aha, w miarę jak będziesz zabierał mu więcej życia, Reflux będzie wypuszczał coraz mniej Mroklumów. Opisanym powyżej sposobem zabierz potworowi całe życie. Załączy się cut-scenka, w której Reflux zamrozi się i... ZGINIE! WRESZCIE! Teraz znów przejmiesz kontrolę nad Raymanem. Przed tobą lata Andre. Użyj Gymasu, aby zmienić go w Czerwonego Lumka.

GRATULACJE! Ukończyłeś grę Rayman 3: Hoodlum Havoc!