Solucja do gry Rayman 3: Hoodlum Havoc/Pustynia Knaarenów

Z RayWiki, wiki o Raymanie
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
TheDesertoftheKnaarenPC.jpg

Pustynia Knaarenów to trochę trudny świat, a także straszny. Spotkamy tu ostatniego doktorka, który... zdoła wyleczyć Globoxa. Potrzebna jednak będzie "terapia grupowa". Ale nie myślcie, że to już koniec, o nie! Na Raymana czekają jeszcze kolejne przygody... Aha, i jeszcze jedno. Spotkamy tu postać, która potem odegra dużą rolę...

Poziom 1

Skacz po kościach, nie dotykaj jednak czerwonego piasku! Na większym skupisku kości (coś jak żebra) napotkasz trzech Osiłków. Skacząc dalej będziesz musiał rozwalić jeszcze jednego. Gdy dotrzesz do czaszki z otworzoną buzią, wskocz do środka. Spadniesz teraz na dół. Skręć w prawo i zejdź dróżką kawałek na dół. Teraz możesz obejrzeć, jak Globox znów upija się sokiem ze śliwek. No, ale kierujemy się dalej w ten nieprzyjazny region. Jak widać było w scence, twoim celem są na razie Mroklumy. Skacz po skałkach, lecz uważaj, by nie wpaść do plazmy! Następnie będziesz skakać po deskach, które zanurzają się w plazmie, więc uważaj. W końcu dotrzesz do nieco wyższej skały z żółtą puszką. Spójrz przed siebie. Zauważysz nieco dalej kolejną żółtą puszkę, na spiczastej skałce. Doleć do niej za pomocą Turbokoptera (najlepiej wzbij się jak najwyżej, bo wtedy łatwiej będzie dolecieć, gdy puszka się skończy). Nie robiąc żadnej przerwy, doleć do skały położonej nieco wyżej, lecz dobrze widocznej. Tam też napotkasz żółtą puszkę. Z jej pomocą wleć na most na lewo. Zanim dolecisz do mostu, pomoże ci jeszcze jedna puszka. Wyląduj i rozwal jednego Elitarnego Szeregowca. Następnie dobrze by było rozwalić skarbonki. Na drugim końcu mostu masz też życie. Następnie skocz po puszkę, dzięki której tu wylądowałeś i zawrócić, tak, aby przelecieć nad mostem. Zobaczysz... kolejną żółtą puszkę. Doleć nią na wystającą skalną półkę. Najpierw lepiej na tą niżej, bo masz tam punkty. Potem wespnij się na górę. Rozwal skarbonkę, weź niebieską puszkę i wleć na skalną półkę wyżej. Przejdź dalej, weź rakiety i rozwal klatkę. Wyjdź z korytarza i z pomocą helikopterka doleć na półkę po lewej, nieco niżej. Wejdź do środka i odsłuchaj dialogu pomiędzy Teensienami. Okaże się, że musisz przejść tunelami, w których "roi się od Knaarenów. Te bestie są niepokonane". Wyjdź, weź czerwoną puszkę, przejdź po kościach niżej, rozwal jednego Szeregowca i drzwi. Wejdź do środka i poczekaj na Globoxa. Przez niego podłoga się zawali. Obejrzyj scenkę, w której Knaareny łapią twojego przyjaciela. Ty natomiast będziesz musiał uciec wejściem, przez które wlazł drugi potwór. Tu zaczyna się przygoda z Knaarenami. Kamerę masz od góry. Knaaren będzie łaził za tobą, a ty musisz tak go okiwać chodząc korytarzem, żeby zdołać wyjść, nie dotykając potwora. Nie jest to trudne. Gdy już wyjdziesz, kamera znów zmieni się na normalną. Przejdź obok gongu i idź dalej. Knaaren walnie w gong. Obejrzyj krótką scenkę. Następnie przejdź korytarzem dalej. Szybko wskocz do dziury pośrodku pomieszczenia, aby potwory cię ne dopadły. Wyląduj na mini-wysepce, nie dotykaj plazmy! Następnie weź Rakiety Szokowe i walnij w klatkę nad tobą. Następnie kolejną rakietą uderz w gong, co przywoła jednego z Knaarenów. Teraz szybko wespnij się na górę po kościach za tobą, weź niebieską puszkę, wejdź ścieżką po lewej wyżej i za pomocą "przyczepnika" przeleć dalej. Rusz korytarzem przed siebie. Wskocz do dziury. Następnie weź jajo Spacją i niosąc je, wejdź do kolejnej sali. Po chwili zaatakują cię pewnie duchy, więc odłóż jajo za pomocą klawisz "C" i rozwal wszystkie. Tym sposobem zanieś jajo na przycisk i połóż je tam. Przejdź przez otwarte teraz drzwi. Weź rakiety, przeleć nią korytarz i walnij w gong. To przywoła na chwilę łażącego tam Knaarena. Korzystając z okazji, zeskocz na dół i pobiegnij do potwora. Teraz jak najszybciej skocz w lewo, na wysepkę znajdującą się na plazmie. Przejdź w prawo do kolejnego korytarza. Znów będzie zabawa z jajem. Tym raem przycisk jest nieco dalej. Nappotkasz oczywiście duchy. Przejdź przez otwarte drzwi i ukończ ten dosyć długi poziom.

Poziom 2

To dosyć krótki poziom. Twoim celem jest lokacja na głową ogromnego posągu Leptysa - boga Knaarenów. Najpierw spraw, aby jeden z Knaarenów zaczął za tobą iść. Wejdź na duży podest, stań na przycisku i czekaj na potwora. Gdy ten będzie blisko, pobiegnij tak, aby to on stanął na przycisku. Dopiero wtedy mechanizm zadziała i platformy nad tobą zaczną się ruszać. Wróć do miejsca, w którym zacząłeś i obróć się tak, żeby kamera wyglądała jak na początku. Teraz skręć w prawo. Zobaczysz dróżkę prowadzącą w górę. Pójdź nią. Tak dotrzesz do platform. Nie spiesz się z wymierzeniem skoku, bo Knaareny nie powinny tu wejść. Skacząc po platformach coraz wyżej, dotrzyj do jednej takiej, na której jest niebieska puszka. Z jej pomocą i także nadal platform, dotrzyj na skalną półkę z punktami. Z tamtąd skocz w lewo. Jesteś na posągu Leptysa. Rozwal klatkę. Teensieny dadzą ci żółtą puszkę. Znajduje się ona na głowie Leptysa, a ta nie jest zbyt duża, więc łatwo z niej spaść. Uważaj! Użyj Turbokoptera, aby wlecieć do lokacji, która była naszym celem.

Poziom 3

Jeśli chcesz, możesz pójść schodami. Ale napotkasz tylko do połowy zablokowane przejście. Możesz przeskoczyć ten murek, ale w korytarzu czeka na ciebie cała grupa Knaarenów. Wróć więc do miejsca, w którym zacząłeś poziom. Powinieneś zauważyć oświetloną wnękę w ścianie. Jest tam też punkt życia. Pamiętasz, co trzeba było zrobić w podobnych wnękach w Radzie Rusałek? Wskocz więc tym sposobem na górę. Na lewo masz przejście, na prawo - punkty. Wejdź po schodkach. Następnie przeskocz na skalną półkę przed tobą. Uważaj, żeby nie spaść! Przejdź po kościach dalej. Skacząc tak dalej, w końcu dotrzesz do miejsca, w którym nie ma gdzie iść, a przed-pod tobą jest plazma. Przeleć nad plazmą i wejdź do wnęki w ścianie. Przejdź korytarzem dalej. Jak chcesz, możesz odsłuchać dialogu pomiędzy Knaarenami, jak nie - to ruszaj dalej. Przejdź w prawo i zejdź po kościach na sam dół. Jest tam żółta puszka. Nad-przed sobą powinieneś zobaczyć ścieżkę. Wleć na nią. Stamtąd wleć do wnęki w ścianie. Są tam Rakiety Szokowe. Walnij jedną w gong. Gdy Knaaren pójdzie zobaczyć, co się dzieje, szybko przeleć z powrotem na dróżkę. Następnie pobiegnij do miejsca, gdzie on stał. Weź Szczękostrzał i wespnij się z powrotem na górę. Pójdź ścieżką w lewo. Idź tak, aż dotrzesz do miejsca, gdzie jest "przyczepiak" - tak to będę nazywał. Przeleć dalej, lecz uważaj na Knaarena! Pobiegnij dalej dróżką, aż dotrzesz do murka. Wskocz na niego i przejdź dalej. Wogóle nie musisz wskakiwać na dużą platformę przed tobą. Zleć na ścieżkę niżej. Idż nią w prawo, gdy dotrzesz do rozwidlenia, także w prawo. Idź dalej korytarzem, aż dotrzesz do zakręconej wieży. Ciekawie się zapowiada! Rusz przed siebie i idź w prawo. Po chwili dostrzeżesz kłócących się dwóch Knaarenów. Weź rakiety i walnij w gong. Gdy potwory sobie pójdą, szybko przejdź dalej. Idąc tak, napotkasz kolejnych dwóch Knaarenów. Użyj wnęki w ścianie obok nich, aby im zwiać. Będziesz musiał wykonać jeszcze jedną taką akcję. Następnie kolejna akcja z rakietą i gongiem. Zrób to samo, co wtedy. Idąc dalej, dotrzesz na górę. Użyj wnęki, aby wskoczyć wyżej, jak na samym początku. Przejdź dalej ścieżką i zakończ poziom.

Poziom 4

Idź w prawo i stań na kawałku drogi, który się lekko rusza. Po chwili z obydwu stron zaczną nadchodzić Knaareny. Gdy do ciebie dojdą, zatrzymają się tuż obok. Po chwili podłoga powinna się zawalić i zlecisz na dół. Idź korytarzem przed siebie i rozwal duchy. Wskocz wyżej, aż dostaniesz się do pomieszczenia z wieloma dróżkami i z jajem na lewo. Musisz tak zanieść jajo, aby nie stanąć na kawałku dróżki, który się zapadnie. Takich kawałków jest wiele. Droga wygląda tak: Wybierz ścieżkę bezpośrednio przed automatem z jajami, przy pierwszej możliwości skręć w lewo. Idąc przed siebie omiń jeden zakręt w tą samą stronę. Przy drugim jednak skręć właśnie w lewo. Dochodzisz do większej platformy. Znów skręć w lewo, potem od razu w prawo i dopiero przy ścianie znów w prawo. Idź przed siebie i dotrzyj do przycisku. Połóż jajo (połóż, nie rzuć, bo inaczej trzeba będzie wszystko od nowa!) i przejdź przez otwarte drzwi. Idź przed siebie korytarzem, a gdy dotrzesz do mostku, zeskocz na dół w lewo. Nie biegnij przed siebie, bowiem po chwili natkniesz się na Knaareny. Uciekaj przed nimi szybko. Dotrzesz do platform, które zatapiają się w plazmie. Skacząc po nich, przejdź dalej. Dotrzesz do platformy, na której nie da się nie zauważyć klatki. Przeskocz z niej dalej. Idź korytarzem, aż dotrzesz do miejsca, gdzie nie da się dalej iść, a podłoga jest popękana. Za chwilę zaczną iść na ciebie Knaareny. Czekaj, aż do ciebie dojdą. W tym momencie Rayman zleci w dół (podłoga się rozwali), a ty będziesz mógł obejrzeć scenkę. Poznasz Refluxa, który weźmie cię na arenę, aby stoczyć z tobą walkę. Spotkasz także wreszcie Globoxa, uwięzionego w klatce. Klatka wisieć będzie obok tronu króla, który jest... dosyć mały. I ma spódniczkę! No, ale wracajmy do bossa.

Na początku Reflux będzie się kręcił, robiąc złotą tarczę. Uciekaj przed nim, byle by cię nie dotknął! Po chwili Knaaren się zmęczy, przyklęknie i zacznie puszczać żółte kule. Wtedy szybko zeskocz na siatkę pod tobą i weź czerwoną puszkę. Na siatce jest też życie, więc możesz po nie czasem zeskakiwać. Uważaj jednak, bo po siatce latają czerwone kule, które mogą cię zranić. Nie wpadnij też do lawy! A wracając do bossa, weź czerwoną puszkę, wskocz z powrotem na arenę i unikając kul, naładuj pięść i walnij w laskę Refluxa. Możesz to też zrobić normalną pięścią, ale Żelazna więcej zadaje. Powtarzaj ten manewr jak najwięcej razy, bo Reflux po chwili wstanie, gotowy do dalszej walki. Potem Reflux będzie puszczał takie jakby złote wskazówki. Unikaj ich, przeskakując je. Po każdym czarze Knaaren klęka, a ty wtedy możesz walnąć w jego laskę. Teraz wymienię wszystkie jego inne czary i jak ich uniknąć. Są pierścienie, wypuszczane bezpośrednio od niego i coraz bardziej się rozszerzające. Po kilku takich pierścieniech Reflux puści "przedłużony pierścień", który jest grubszy od zwykłego. Ten normalny możesz po prostu przeskakiwać, lecz przy ulepszonych trzeba użyć helikopterka. Reflux też 2 razy przywoła meteoryty. Nie ma konkretnego sposobu na uniknięcie ich. Po prostu pozostawaj w ciągłym ruchu. Aha, po meteorach zostają na arenie płonące ślady. Uważaj, aby nie wejść w taki ogień! To wszystko, życzę powodzenia przy walce.

Moc Leptysa

W tym filmiku zdobędziemy fajną rzecz - cząstkę mocy Leptysa. A to dlatego, że pokonaliśmy Refluxa. Taka nagroda. Gumsi (król) odprawi magiczny rytuał i z pomocą berła podaruje Raymanowi cząstkę mocy boga Knaarenów. Po ceremonii Globox zemdleje.

Poziom 5

Zacznij od rozwalenia jednego Elitarnego Szeregowca (dobrze jest znów widzieć naszych starych przyjaciół). Gdy się z nim rozprawisz, będziesz mógł odkryć, na czym polega "moc Tetrisa", jak to powiedział Globox. Wciśnij klawisz "V". Rayman zrobi Grymas, zmieniając Mrokluma w Zwykłego Lumka, czyli punkt życia. To przydatna moc, używaj jej zawsze, kiedy będzie taka możliwość. A wracając do gry: po chwili przybiegnie kolejny Szeregowiec, tym razem ze znaczkiem $. Rozwal go (pamiętaj o "V") i weź zieloną puszkę. Obniż grzybka i wskocz wyżej. Koniec poziomu. Krótki, nie?

Poziom 6

Wróciliśmy na zewnątrz! Przypomina się początek tego świata. Ale to było dawno... No, ale mniejsza. Skacz po kościach, unikając czerwonego piasku. Na "żebrach" napotkasz Mrokluma Oficera, któremu pomaga Abradak. Rozwal obydwóch (ostatni raz przypominam o "V"!) i skacz dalej. Na większej platformie z kości napotkasz dwóch Lavicraftów. Rozpraw się z nimi - nie będzie bardzo łatwo, jak na dwóch przeciwników. Po walce Globox znów wypije beczkę soku ze śliwek i wybeknie dla ciebie bańki. Wskocz po nich i rozwal klatkę. Teensienowie dadzą ci Żelazną Pięść. Weź ją, przeskocz szybko po kościach i rozwal drzwi. Idąc dalej korytarzem, dojdziesz do miejsca, w którym czeka na ciebie aż czterech Bombiaków. Omiń ich i szybko rozwal klatkę. Weź zieloną puszkę i rozpraw się z Bombiakami. Następnie zaatakuje cię czterech Szturmaków. Po rozprawieniu się z nimi dostaniesz niebieską puszkę. Z jej pomocą przeleć na pudłami. Teraz będziesz musiał pokonać Świrusa, któremu pomaga Abradak. Na moście spotkasz jeszcze jednego Szturmaka.

Poziom 7

Do dyspozycji masz cztery przyciski. Każdy z nich operuje inną zgniataczką. Musisz tak posługiwać się przyciskami, aby zgnieść cztery Mroklumy. Gdy skończysz, przeskocz do sali i wskocz do portalu.

Terapia Grupowa

Poznajemy kolejnego doktorka. Tym razem to gościu typu "Globox-San", który będzie próbował wygonić Andre, gilgocząc swoją pałeczką Globoxa. Gdy mu się nie uda, wezwie Otta i Romea. Oni będą grać na częściach ciała, on - dyrygować. W końcu... uda im się wygonić Andre! Mroklum ucieknie i poleci szybko na Pustynię Knaarenów, do Refluxa. "Refluxie... wiem, że marzysz o zemście na Raymanie, a ja potrzebuję energii, żeby się rozmnożyć. Zabierz swojemu królowi berło, a podam ci głowę Raymana na srebrnej tacy! Buahahahaha.."

Co?!

Nie ma Funkyboardu!!!!!!!!!!!!!!!!