Solucja do gry Rayman 3: Hoodlum Havoc/Rada Rusałek

Z RayWiki, wiki o Raymanie
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
R3HH-FairyCouncil.jpg

Rada Rusałek jest pierwszą krainą, w której będzie przebywał Rayman.

Przerywnik: Andre wyrusza na podbój świata

Gra zaczyna się na nieznanym odcinku Rozdroża Marzeń. Murfy, w towarzystwie wioskowych Tinsów i Mawpawa (który jest ich zdobyczą) przechodzi przez most. Nikt nie zdaje sobie sprawy, że jeden z Czerwonych Lumów, Andre zbuntował się i zmienił w Mrocznego Luma. Zmienia on pozostałe Lumki w Mroklumy i wysyła do Murfy'ego. Mucha, jak i pozostałe Tinsy uciekają, a Mroklumy korzystają z okazji i zabierają futro ze zwierzęcia. Następnie, przywdziewają strój na Andrego. Teraz, Andre jest w stroju Elitarnego Szeregowca. Murfy, uciekając przed Andre, szybko wpada na śpiącego Raymana i Globoxa. Ten drugi się budzi i jak najszybciej chce obudzić Raymana. Niestety, przypadkiem Globox zabiera Raymanowi ręce. Murfy chwyta Raymana za włosy (co natychmiast budzi stworka i ucieka).

Poziom 1

W tym poziomie nie jest dużo do roboty. Gracz steruje Murfym, który ciąga za włosy Raymana i przelatuje przez kanion. Należy zebrać Lumki, które pojawiają się na drodze (wymagane jest tylko zebranie pierwszych sześciu). Nie należy zwracać uwagi na Mroklumy, gdyż ich strzały i tak chybią. W końcu, Murfy doleci do punktu sprawdzającego, gdzie rzuci Raymana.

Gracz bezapelacyjnie zyska 100%.

Poziom 2

Budynek Rady Rusałek.

Drugi poziom rozpoczyna krótka scenka, w której Murfy rozmawia z Raymanem i zapoznaje się z Instrukcją. Kiedy scenka minie, można zacząć grę.

Murfy będzie przez pewien czas mówił o tym, jak skakać czy uderzać. Ze względu na brak rąk, gracz może jedynie wykonywać kopniaki. By dodać liczbę punktów, można skopać krasnale, które zawierają kosztowności. Po zebraniu klejnotów, należy skierować się do pnia wielkiego drzewa i podążać zgodnie ze ścieżką. Przeskoczyć grzybki, przejść przez strumyk. Po dotarciu do następnego obszaru, należy przejść dalej i przeskoczyć grzybki. Gdy gracz dotrze do wystającego pnia drzewa, należy użyć helikoptera, by dostać się na drugą stronę. Gdy się uda, należy skierować się w prawo, do kolejnego pnia.

Kolejny teren należy już oficjalnie do zgromadzenia Rady Rusałek. Po zeskoczeniu na ziemię, trzeba skierować się w prawo, tam gdzie stoi jarzący się przełącznik, beczka po soku ze śliwek i Murfy. W beczce siedzi Globox, lecz i tak nie da się go złapać. Trzeba nadepnąć na przełącznik, a ten zamknie wrota. Dalej wystarczy tylko gonić beczkę, a Globox sam zapędzi się w kozi róg. Należy dobiegnąć do beczki i wyprowadzić trzy kopniaki. W końcu, z beczki wyjdzie Globox.

Żabi przyjaciel odda Raymanowi jego ręce. Teraz Rayman może ładować i rzucać swoją pięścią. Trzeba skierować się pod budynek Rady Rusałek. Po prawej będą kryształy i Żarłak - pierwsza przeszkoda. Po zebraniu kryształów, trzeba nacisnąć na przełącznik przy schodach, a zapali się światło. Okazuje się jednak, że przylatuje tu Andre w balonie, eskortowany przez dwójkę Osiłków. Globox się przestraszy i przebiegnie przez wrota, robiąc w nich sporą dziurę. Gdy Andre i Mroklumy wejdą za nim, gracz również musi przejść przez dziurę.

Poziom 3

Po wejściu do Rady, szybki atak może wyeliminować Osiłka stojącego tuż koło Raymana (Uwaga: Osiłek przy bramie pojawi się tylko w polskiej wersji). Gracz musi wejść na windę i naciskać na przełącznik, aż do wyjechania na samą górę. Po wejściu do kolejnej sali, trzeba będzie rozbijać bardziej naładowanymi atakami świnki skarbonki. Po rozbiciu wszystkich, otworzą się wrota.

W kolejnej sali, należy wejść na rampę. Trzeba korzystać z ataków 'sierpowych', gdyż przełącznik jest ukryty za szklaną pokrywą. I tak jak przedtem, by wyjechać na górę, trzeba naciskać przełączniki, używając sierpowego ataku w lewą i prawą stronę. Po wejściu na wyższą rampę, pojawi się Andre. Zasłoni się pokrywą, jednakże Murfy podleci i przytrzyma jego broń. Mroklum jest bezbronny, a gracz ma okazję go wyeliminować atakami sierpowymi.

Po pokonaniu Andre, Mroklum odleci i zostawi po sobie zieloną Puszkę. Posiada ona moc Wirów. Aby przejść dalej, potrzeba skręcić grzyby-śruby. Na górze, trzeba tylko jeszcze jednym ciosem pokonać Osiłka i przejść do następnego poziomu.

Poziom 4

Należy zejść ścieżką na dół i pokonać stacjonującego za tarczą Globoxa Elitarnego Szeregowca. Następnie, zebrać Zieloną Puszkę i skierować się z powrotem na górę. Skręcić tawuły szerokolistne i kierować się zgodnie ze ścieżką (następnie przez siatkę na dalszy poziom) (Ciekawostka: kiedy gracz przejdzie przez siatkę, może skierować się w lewo i podążać przejściem, w którym będą kryształy, a następnie wrócić). Później wspiąć się pod górę tam, gdzie jest Trząska. Następny pokój składa się ze sprężystych pajęczynek i sporej tafli lodu. Nie da się po niej przejść, gdyż Rayman od razu zjedzie na dół, gdyż lód jest śliski. Trzeba się tam dostać za pomocą pajęczynek. Gdy gracz tam dojdzie, musi skierować się do następnej sali.

Tam wyskoczy przestraszona Rusałka. Przegoni ją Andre i schowa się w jednym z osobistych pokoi rusałek. Trzeba zabić Osiłka stojącego na platformach, zebrać Zieloną Puszkę i zmieść z drogi kolczatki, które blokują przejście i skręcić platformy za pomocą Wirów. Trzeba teraz "sprawdzić" wszystkie pokoje rusałek (trzeba tylko stanąć przed nimi). Okazuje się, że Andre jest w ostatnim.

Andre ucieknie przez wrota. Rusałka otworzy te drzwi całkowicie za pomocą magii, a Rayman i Murfy mogą iść dalej. Później, gracz musi się wspinać między dwoma ścianami i przeskoczyć przez zapadające się schody. Gdy gracz przejdzie przez schody i dotrze do wrót, nagle zapadnie się podłoga. Na dole czekają już dwa Żarłaki (na jednego spadnie skała). Później trzeba wziąć Zieloną Puszkę po pokonaniu kraba, wspiąć się między ścianami i skręcić platformy. Następnie, trzeba tylko przejść dalej, chwytając się pajęczyny (uwaga: z pajęczyny spadają skały) i zejść na platformę. Serce Świata jest bardzo blisko.

Będzie tam już czekał Globox. Okaże się niestety, że Andre chciał wlecieć do Serca, lecz Globox przestraszył się i... połknął Mrokluma. Poziom się zakończy, gdy gracz wejdzie na korytarz, który prowadzi do Serca Świata.

Poziom 5

Poziom 5 jest Sercem Świata. Trzeba tylko wejść do epicentrum, a gracza zastanie muzyka z lat 60., Serce w całej okazałości oraz bawiące się Teensieny - Grand Minimusy. Po podejściu do Teensienów, okaże się, że Tinsy chwalą Globoxa za to, że połknął Andrego. Niestety, ich radość się rozwiewa, gdyż okazuje się, że Andre przeżył. Rayman musi eskortować Globoxa do pierwszego lekarza w Lesie Czystych Liści. Gdy scenka minie, należy skierować się do portalu.

SEKRET: patrz Sekrety/Rada Rusałek

Poziom 6

Sprawdzający poziom Rady Rusałek; funkyboard. Rayman podróżuje przez elektroniczne pasma energii, by dotrzeć do Lasu Czystoliścia. Gdy Rayman spadnie, punkty są odejmowane, ale Raymana ratuje Globox i Teensien ratownik.

W poziomie 5 gdzie jest Sercem Świata jast sekret. Kiedy minie filmik idziemy na lewo od tronu Tinsina jest taki mały schodek skaczemy na niego i na góre i idziemy w lewo i naciskamy na przełącznik i otwiera się wielka ściana tam jest zjazd z rubinami kryształami i szmaragdem na końcu